Saturday, July 30, 2011

kerja amal

Esok dah nak puasa...Jadi beberapa malam lepas kami ada buat ativiti kenduri-kendara kat masjid Kampung Shahbandar ..Kampung asal aku (ceh kenduri kendara macam kenduri besar ja hahayy)

Bila kumpul ramai2 buat kenduri macam malam dulu tu aku terus ingat kenangan masa silam aku kat kampung aku dulu2.Masa aku kecil dulu aku rajin tolong menolong orang yang buat keja ni.Apa lagi bila ada kawan.

Member terbaik aku dulu dalam aktiviti mengerjakan kerja amal ni 

Cik Ogey  & Cik Dayang 
eh correction...bukan cik lagi dah...diorang dua2 ni dah kahwin...so sekarang bukan CIK lagi dah..Puan Ogey dan Puan Dayang dah hahaha sedar x sedar tinggal aku seorang ja dalam geng kami yang belum berumah tangga ..anyway congratsss ya to both of my childhood friends :))

ah sambung lagi cerita pasal dulu2 haha...Kami boleh di katakan 3 orang yang selalu boleh di harapkan tuk handle management kat masjid tu.Even kami ber-3 still kanak2 lagi,tapi kami org2 yang bertanggungjawab haha Antara keja kami..

Tu lah,basuh pinggan mangkuk,menyapu dan bersihkan masjid bila2 ada 
kenduri,paling best tu bab2 handle makanan haha kami lah yang 1st boleh jamu makanan2 atau moreh (bila bulan ramadhan).Tapi sekarang kami jarang dah jumpa2.Lepas tu bila ada apa2 aktiviti lagi sekarang ni,aku sorang ja yang masih nampak aktif..tak lah aktif sangat pun.

Tentang malam dulu plak,ada kenduri menyambut ramadhan kat masjid..x ingat plak kenduri apa nama dia tu hehe Tapi ni pic yang aku dapat..semoga korang dapat sedikit gambaran tentang aktiviti amal yang aku jalankan ni ahahaha aku kan budak rajin wahahaha hakkkptuuuihhh~














No comments:

Post a Comment