Setelah menjalani rekrut. . .latihan tempatan dan yang terawal mendapat Latihan Berterusan intake kami di Sepanggar Naval Base KK. . .adalah aku dan Fiah . . .Ada banyak benda yang kami pelajari walaupun sesingkat waktu. . .Pengalaman dari hari ke sehari dalam Base Navy Sepanggar tu memang sukar untuk di lupakan hahahaa lucu plak. . .macam la best sangat.Padahal selalu di belasah mental dan fizikal. . .I dont care. . .Itu sesuatu yang menguji ketahanan kami sebagai anggota PSSTLDM.Bukan senang nak dapat masuk Pasukan ni tau. . .Ada banyak benda aku nak share dan yang patut korang tau . . .
Alkisaah. . .
Sebenarnya aku ni bukan budak PKBM (Laut) pun kat sekolah aku. . .aku PKBM (Darat) selama 4 tahun berturut2. . .Apa yang aku pelajari sejak sekolah menengah adalah semua berkaitan dengan Tentera Darat.Sepatutnya aku amik lah wataniah TD kan. . .tapi entah lah. . .mungkin aku berminat mau terokai bidang uniform yang unik macam Navy ni.Best jg. . .x sia2 aku join. . .Memang cita2 aku masa kecil pun adlah ingin menjadi Seorang Anggota Tentera Wanita yang berjaya. . . :)
Memang hebat bila kita berpakaian uniform. . .i am very proud of it. . .Tapi tak dapat jadi anggota regular pun,jadi reserve pun jadi la hahahaa Tapi memang ada banyak keistimewaan yang di beri.Seronok dapat menerokai dunia dan selok belok pertahanan Malaysia.Mengikuti saranan moto utama Navy,Ready To Sacrifice. . .aku memang sangat memberi komitmen dengan bidang yang baru aku ceburi ni.Hebat. . . .orang2 di dalam nya pun hebat. . .Biar bermula dari bawah. . .Aduhh. . .banyak cakap pun x guna. . .jom tengok pic yang aku dapat untuk tontonan awam ni. .. dari mula aku melibatkan diri hingga sekarang . . . .
Lets check it out (^_^)
Masa pengambilan terbuka. . .PSSTLDM at Dewan Politeknik KK
Ni ujian bahagian kawad kaki . . .
Medical Checkup. . .Tekanan darah kot. .
Masa checking all our certificate . . .
Ni masa saringan kedua. . .pengisian borang yang sangat banyak. . .tebal dan menyusahkan jari2 aku menulis . . . perrgghh
Temuduga bersama pegawai regular Navy . . .dan COXSWAIN (juragan)
Aku. . . .huhuu
Dalam kelass. . .The best Mr Leading Sulaiman! :')
Angkat sumpah. . .part1
Kena belasah duduk bawah kerusi semua sekali. . .
Di luar pun kena balun juga. . .jalan itik dengan smart casual kami. . .
Aktiviti suai kenal sikit2. .. minta sign anggota regular dalam Unit KD Sri Likas
Ni ujian fizikal yang harus di jalani sebelum temuduga part 1
No comments:
Post a Comment